vrijdag 2 maart 2012

Reflectie 3: vrijdag 2 maart

Einde van de week! De voormiddag stond in teken van zwemmen. Ik had dus vandaag enkel de namiddag om de kinderen weer uit te nodigen in de audiohoek. De lijst die aan de hoek hangt, is een succes. Zowel de kleuters als ik hebben ook hierdoor een beter overzicht wie er al in de audiohoek is geweest of niet. Naar volgende week probeer ik via een ketting, sticker,...de audiohoek nog meer duidelijker te maken. Diegenen die dan een ketting/sticker hebben, daarvan weet ik dat die in de audiohoek plaatsvinden.


Ik had vandaag de foto's afgedrukt van de kleuters. Ik zorgde voor diepgang tijdens mijn gesprekken en probeerde met de kleuters de foto's concreet te analyseren. De kleuters kwamen met weer tal van verbeeldingen af. Ik vind dit wel leuk. Voor de rest liet ik de kleuters allemaal, één voor één, experimenteren. Zo hebben ze drie dagen voldoende kansen gehad.


Ik ben niet meteen verrast van de positieve reacties van de kleuters. Ik werk er al zoveel mee, dat het een gewoonte is geworden. Toch blijft het steeds fanscinerend om te zien hoe kleuters reageren op audioviseel materiaal.



Volgende week werk ik de beeldende opdrachten uit naar meer specifiekere activiteiten. Denk aan het maken van foto's via webcam, het ontdekken van zwart/wit foto's via kopieer/printer,...ontdekken van beeld en geluidkoffers.



Volgende week gaan we ook dieper in op klank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten