zaterdag 25 februari 2012

Ontwikkelingsdomeinen en hun aspecten

Ik heb de afgelopen dagen goed nagedacht over de mogelijke activiteiten die ik ga plannen gedurende mijn stage. Tijdens de coaching van Chris Mazarese ben ik toch wat meer te weten gekomen over de activiteiten die we moeten plannen. Het proces moet goed voorbereidt worden.

Ik neem het ontwikkelingsplan erbij en ik ga op zoek naar de ontwikkelingsaspecten die ik toch voorop wil proberen te stellen tijdens mijn activiteiten en die betrekking hebben tot de audiovisuele wereld.

De voornaamste die ik tref zijn:
A. Sociale ontwikkeling:
10) interesse hebben voor anderen + positieve ingesteldheid;
17) de eigenheid van anderen respecteren;
21) samen werken;
22) zich inleven in anderen;

B. Taalontwikkeling:
70) Luisteren en begrijpen;
71) Spreken en verwoorden;
72) In gesprek gaan;

C. Denktontwikkeling:
66) inzichten verwerven over de ruimte;

D. Zintuiglijke ontwikkeling:
53) actief exploreren met de zintuigen;
54) nauwkeurig waarnemen;
55) intens kijken;
56) intens luisteren;

E. Zelfstandig werk:
81) iets te weten komen;
85) aandacht en geconcentreerd bezig zijn;

Ook schuif ik de volgende ontwikkelingsdomeinen niet opzij:
F. Muzische ontwikkeling:
40) muzisch omgaan met geluiden en muziek;
41) muzisch omgaan met materialen en beelden;

G. Morele ontwikkeling:
23) ervaren wat zinvol, mooi, goed is,..;
24) regels en afspraken waarderen en opnemen;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten