woensdag 22 februari 2012

Proces <-> Productie


Ik leer tijdens deze audiovisuele dagen dat proces meer waarde heeft dan het product. Dat klopt. Niets is zo leuk om de weg die kleuters afleggen tot iets te analyseren. Wel ben ik er persoonlijk van overtuigd dat je kleuters naar het einde van de week of stage een cdtje mee naar huis geeft met alles wat er gefilmd is geweest. Niet alleen op school, maar ook thuis samen met ouders terugblikken is zeer waarderend en leuk. Ik deed dit ook voorbije stages en het heeft altijd een gunstig effect op de kleuters. Zij kunnen met trots aan de rest van de familie laten zien wat zij kennen van audiovisueel materiaal en wat zij vanuit hun oogpunt gefilmd en gezien hebben.


Ook de kleuteronderwijzeres gaf aan dat ze het spijtig vond dat er te weinig met de beelden achteraf wordt gedaan.Het is niet het hoofddoel. Maar ik vind persoonlijk ook niet dat we het opzij mogen schuiven. Ik denk dus dat ik naar deze stage ook het einde probeer af te sluiten met iets dat ze mee krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten