zondag 12 februari 2012

Olé! Joepie! EINDELIJK is het zover...

Eindelijk is het zover...

Ik ben ontzettend blij dat het keuzetraject begonnen is. Ik kijk al enorm lang uit naar deze periode. En eindelijk mogen we er stilaan aan beginnen. Super-de-luxe-fantastisch!

Waarom heb ik eigenlijk gekozen voor dit traject?
Het eerste wat mij opviel was dat dit keuzetraject bij veel studenten niet in de smaak valt. Veel jongeren staan er blijkbaar niet voor open, of hebben er weinig interesse voor of misschien schrikt het hen net af om met het audiovisuele intensief in contact te komen en ermee te werken?

Ikzelf heb dit traject gekozen omdat ik al jaren lang gefascineerd ben door klank en beeld. Lees de volgende belangrijke puntjes even mee:




  • Stilstaan bij geluiden die we dagelijks, maar ook 's nachts horen;




  • Beelden die iets willen duidelijk maken;




  • Klank en beeld die samen een mooi geheel kunnen vormen;




  • Onderzoeken met welke materialen je nu wat kunt doen;




  • Muzisch werken met klank en beelden;




  • Honderden materialen brengen je dichter bij het geluid en klank;




  • Beelden aantrekkelijk maken;




  • ...enzovoort

    Ik ben de afgelopen jaren zeer intensief met beeld bezig geweest. Het boeit mij erg. Ik heb veel zelfstandige kennis opgedaan voorbije jaren door zelf te experimenteren. Nu, enkele jaren verder, is het voor mij iets vanzelfsprekend geworden. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik nog niet alles weet. Tijdens de start van het keuzetraject kregen we daarom ook bezoek van twee gediplomeerde mannen (Stijn en Emiel) die ontzettend veel weten over de klanken en beelden in onze maatschappij. Naar het gedeelte klank ben ik ontzettend nieuwsgierig naar..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten