zaterdag 10 maart 2012

Filmpjes van week 2 (6 maart t.e.m. 9 maart)










Bij het eerste filmpje krijgen de kleuters de kans om te experimenteren met de verschillende mogelijkheden van een webcam. Via allerlei foto en film beelden bekijken ze zichzelf op de computer. De kleuters hadden het enorm naar hun zin. De beelden zijn ook indrukwekkend. 

Filmpje twee: hoe werken kleuters met de printer?  Hoe gaan ze te werk? 

Het derde filmpje draait rond Tuxpaint en Cybercam. Door deze twee programma's met mekaar te combineren kunnen kleuters schilderen en tekenen over hun eigen beeld. Leuk om terug te bekijken achteraf!

Filmpje vier en vijf gaan over het opnemen van geluiden
Filmpjes zijn buiten en binnen opgenomen! Heel fijn voor te zien hoe intensief te op zoek gaan naar geluid. Bekijk dit filmpje zeker volledig. Indrukwekkend hoe de kleuters rond geluiden bezig zijn. Ze ondervinden geluiden waar ik eerder niet bij stil stond! Ook opvallend hoe goed de kleuters hier met mekaar in interactie gaan zonder ik aanzet geef. Ze wisselen gesprekjes uit over de geluiden die ze horen. Fijn!

De kleuters zie je steeds met mekaar in interactie gaan in hun activiteiten. Ze zoeken mekaar op, laten mekaar geluiden horen en foto's bekijken. Kleuters genieten duidelijk met volle teugen ervan!

Ik vind dit beeldmateriaal zeker en vast belangrijk voor mezelf om hierop terug te blikken voor mijn reflecties. Maar ook met de kleuters her bekijk ik dit. Ik post dit om zo een beter beeld te scheppen van wat mijn activiteiten zoal inhouden. Meer info vind je in mijn reflecties (zie blogarchief en fotoweergave). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten