woensdag 21 maart 2012

Reflectie 13: vrijdag 16 maart

Naar aanleiding van mijn laatste stagedag liet ik de kleuters enkele filmpjes bekijken in de onthaalkring van de afgelopen dagen. Ik probeer dit zoveel mogelijk te doen. Kleuters zijn fier om zichzelf te zien en om te tonen wat zijn precies gemaakt hebben. De kleuters reageerden weer ontzettend blij. Na de filmpjes hield ik met de kleuters een heel kort gesprekje. Ik legde hen uit dat elke kleuter tegen het einde van de dag een cd-rom mee naar huis krijgt met daarop al de leuke foto's en filmpjes die zij gemaakt hebben thuis te herbekijken. Dit vonden ze super. Ik vind dat dit ook erg belangrijk is naar het einde van een audio visuele stage. Ik zelf zou het niet leuk vinden mocht ik gefilmd hebben, gefilmd worden,...en mezelf of mijn resultaten nooit mogen bewonderen en tonen aan anderen. Het doel van deze stage is het proces dat kleuters meemaken om een stapje dichter te staan bij die audiovisuele wereld. Maar het is nog leuker om dat proces, dat zij gemaakt hebben, opnieuw te bekijken.

Mijn dag vandaag stond daarom ook volledig in het teken van vrij spel en herhaling. De kleuters kregen van mij carte blache en mochten alle activiteiten die we gedurende 2.5 week gedaan hebben, opnieuw opfrissen.
Ik vond dit zeker belangrijk voor hen, omdat elke kleuter zijn interesse heeft opgebouwd. 
Ik herhaalde enkele actviteiten zoals:
- foto's trekken vanuit fotokadertje;
- geluid spel met Wardje;
- foto's trekken vanuit spiegels;

De kleuters genoten met volle teugen van de laatste dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten