zaterdag 3 maart 2012

Filmpjes van week 1 (29 februari t.e.m 2 maart)

Hieronder laat ik enkele filmfragmenten zien van de kleuters van 29 februari t.e.m. vrijdag 2 maart. Ook zij hebben ze vrijdag 2 maart als terugblikmoment kunnen bekijken. Ze vonden dit erg leuk.
Vrijdag 2 maart was ik met enkele kleuters naar buiten getrokken. Ik had een kort gesprekje met één kleuter. Ik vroeg haar enkele vraagjes over camera's en fototoestellen (zie hieronder). Vanaf volgende week ga ik de kleuters elke dag laten vertellen en terugblikken via een tv box.



Vrijdag 2 maart gaf ik een klassikale impressie. Ik liet de kleuters de camera doorgeven en zichzelf voorstellen in de camera. Ze moesten de camera omgekeerd vasthouden. Ze vonden dit erg leuk dat ze het zelf mochten doen (zie hieronder)



Donderdag 1 maart liet ik de kleuters vrij filmen en experimenteren met de fototoestellen en camera's. Achteraf deed ik een leuk oefeningetje met hen. Kijk maar eens mee (zie hieronder). Kleuters hebben de afgelopen 2.5 dagen veel experimenteerkansen gekregen (bewegend filmen en foto's trekken, draaien, springen, lopen). Vanaf maandag probeer ik het audiovisueel proces verder te zetten naar een moeilijkheidsgraad hoger.



Woensdag 29 februari liet ik de kleuters experimenteren in de audiohoek. We begonnen de activiteit met het experimenteren van fototoestellen en gericht kijken naar foto's en schilderijen. Kleuters waren geboeid en verrast (zie hieronder)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten